Om väggarna kunde tala..

Å vad jag önskar det. I torsdags satt T och jag och pratade till midnatt om A. På fredagen hade vi ett möte med en rektor på en annan skola. Vi satt och pratade i timmar om A, hur hon är, vad bekymret är på hennes skola i relation till A. Hur A fungerar, hur skolan fungerar. Hur skolan påverkar A negativt så hon inte blir den människa hon skulle kunna bli om hon fick rätt förutsättningar. Finns det någon skola idag som har rätt förutsättningar? Vi pratade, formulerade, skrev. Mötet med rektorn gick bra men ändå sådär.  Vi fick sagt det vi ville men hon kan inget lova, det är en populär skola, många vill ha sina barn där. Jag tror inte vi är först i kön. Inte heller den skolan fungerar optimalt.

Det kommer nog ett nytt inlägg om skolan, när jag försökt minnas allt vi pratade om. Jag var trött då och är trött nu så jag behöver få T:s anteckningar. För väggarna lär jag nog inte få höra från.

Kommentera

