När jag tittar ner…

Strumpor. IKEA har ju två olika storlekar på sina klassiska blå påsar. Tänk er den mindre storleken av IKEA-kasse. Rymmer ändå en hel del. Just nu är en sådan full med mina och A:s strumpor. Hopplöst oparade. Jag har beslutat att till att börja med ta fram alla A:s, para ihop och skänka till syrrans unge. Det är ett fåtal jag köpt sista året och de känner jag igen, alla andra är för små. Jag behöver köpa nya strumpor till henne.

Andra saker jag ser när jag tittar ner är trasiga skor. Goretex-skor från ECCO som trots bara två års användande ändå läcker in vatten. Jag har försökt limma dem (pappas uppfostran, allt kan lagas med liquisole (?) eller silvertejp), men det höll bara någon månad. När jag var i Göteborg senast köpte jag två dyra ersättningsskor och har fortfarande inte bestämt vilket par jag ska behålla om ens något eller båda.

Kommentera

