Ordning

Vad ska man säga. Det finns en anledning att detta inlägg har dröjt. Ordning finns bara sporadiskt i mitt hem just nu.

Jag har ordning i garderoben, de kläder som är där och inte någon annanstans.

Ordning i kylskåpet, men inte i kylskåpsdörren.

Efter gårdagens uppgivna inlägg kände jag att det här funkar ju inte. Det är så typiskt mig att påbörja alla dessa projekt och inte låta något bli färdigt. Så idag, efter 11 timmar på jobbet gjorde jag en snabbröjning av badrummet. Jag gjorde det inte så grundligt som jag tänkt, kollade hållbarhet och dofter etc, men jag gjorde det. Alla produkter ligger fördelat på kropp, fot och hand, smink, hår, näsdukar/mensskydd/tops, toalettväskor och reseförpackningar. Det blev bra. Jag ser fram emot en noggrann genomgång men det blir inte nu.

Jag har plockat ner A:s plastjulgran och håller på med julsakerna. Imorgon fortsätter jag med julsakerna, sen åker jag till mitt föräldrahem och försöker få ordning på mammas dator och på söndag ska vi till Göteborg och gå på Hair. På torsdag har jag gäster..

I vardagsrummet står en Lisa Larson tomte framför en stor Elefantöra och bakom densamma gömmer sig en Lucia.

Kommentera

