Kaos

Mitt hem just nu. Ett oorganiserat kaos på väg mot ett organiserat kaos för att kanske någon gång landa i ett organiserat hem. Jag hoppas mellan de lediga golvytorna, går försiktigt för att inte knuffa omkull någonting. Min oförmåga att avsluta ett projekt innan jag påbörjar nästa.

Projekt 1
Har tagit upp elva (eller är det fler?) banankartonger från förrådet som tidigare innehöll julsaker (julgransprydnader, dukar, gardiner, överkast, prydnadssaker, böcker, cd-skivor, dvd-filmer, jul-lego, mer prydnader, tallrikar, muggar, jag gillar julen..). Samtidigt har jag tagit upp tre gigant-plastlådor från IKEA där jag istället ska packa julsakerna. En och en halv av dem är full. Samtidigt pågår en utrensning av de julsaker som jag inte vill ha kvar. Dessa kartonger tar mycket plats. Julsakerna tar mycket plats.

Projekt 2
Har sista månaden gjort en noggrann utrensning av min garderob. Rensat ur fyra papperspåsar med kläder, som står i ett hörn av vardagsrummet i väntan på att köras till loppis eller fotograferas för Tradera (NoaNoa, annan lyxigare). Jag har kvar att gå igenom underkläder vilket tar lite för mycket plats (en stor blå ikea-kasse, där vissa plagg smitit och ligger utanför påsen.

Projekt 3
Vika den vanliga tvätten och få in i garderob

Projekt 4
Laga de kläder jag faktiskt älskar men som behöver en översyn, lägga upp byxor, sy i knappar etc.

Projekt 5
Har påbörjat en genomgång av mitt badrumsskåp, plockar ner dubbletter av schampon etc till förrådet för att reducera mängden saker i badrumsskåpet som gör att jag har svårt att få en ordning.

Det känns som att åtminstone det sista projektet hade jag kunnat hoppa över just nu..

Bilder hade kanske varit intressant, men jag är inte riktigt sugen på att publicera några. Jag tänker fota, och så ser vi om de blir offentliga när jag fått ordning..

Kommentera

