Drömmar

Jag ångrar att jag inte köpte den där bostadsrätten som jag blev så kär i för en dryg månad sedan. Den var perfekt, men just då var jag så trött att bara tanken på en flytt fick mig att ge upp. Sen är det det praktiska också. Det är så himla smidigt att bo så nära T som jag gör nu. 5 minuters promenad. Han har inte körkort, busslinjerna är dåliga. Men det parhuset var fantastiskt.

Jag drömmer om att känna mig kompetent. Som mamma, i hemmet, på jobbet. Just nu räcker jag inte till, men frågan är om jag någonsin kommer göra det. Vad svårt det är att landa i att vara good enough.

Jag behöver bli bättra på att drömma. Inte bara drömma om resor utan  om specifika resor. London när A fyllt 11, då ska vi gå på Harry Potter utställningarna och ha det gott. Auschwitz när A går i åttan eller nian. Men mer specifik vill jag vara. Kanske någon resa för mig också, men att resa ensam känns läskigt. Jag vet att jag kan få med mig mamma på resa närhelst, men det där att vi ska göra det någon gång har en tendens att bara rinna ut i sanden.

Jag vill drömma konkreta drömmar om vilken typ av liv jag vill leva. Vad vill jag med kolonin? Vilka resor vill jag göra? Hur och var vill jag egentligen bo? Vilken relation vill jag ha med T?

Jag drömmer om ett lugn och en frid som inte är så lätt att få till. Livet kommer emellan.

One thought on “Drömmar

  1. Drömmar och funderingar är ett första steg. Visst är det inte så länge sedan du bröt upp från äktenskapet? Ett stort steg som kräver mycket mod. Inte konstigt om det tar lite tid att landa i övriga beslut, tänker jag.

    Gilla

Kommentera

