Hej!

Hej!

Långsamt känns det som att kraften är på väg tillbaka. Jag återfår energin och tar små steg för att få bättre ordning på mitt liv igen. Jag lagar mat från grunden några dagar per vecka. Jag har tagit ner julgardinerna och tvättat dem. I fönstret står 4 små tomtar och ett Luciatåg kvar, i A:s rum står den lilla julgranen fortfarande. Men idag har jag burit upp tre banankartonger från förrådet som ska fyllas med julsaker och i morgon tänker jag bära upp resten. Innan nästa vecka är över ska julen vara borta från mitt hem.

Jag VAB:ar. Idag har jag fått två samtal från jobbet, finns det möjlighet att T skulle kunna VAB:a istället? Naturligtvis frågas det inte direkt men jag lyssnar mellan raderna. Bland kollegorna är mer än hälften frånvarande denna vecka, semestrar och kurser gjorde att schemat hade stora luckor redan från början och sen föll ytterligare minst  sex personer bort pga VAB eller egen sjukdom. Jag sitter hemma med sjuk älskling i famnen, vi ser på Peter Pan, äter nyponsoppa och myser. Igår var hon sjuk, idag har hon fortfarande feber, men är på bättringsvägen, leker själv, bäddar ner mig i sängen när jag somnar då vi ser på tv. När jag vaknar en och en halv timma senare (när filmen är slut) har hon gjort honungsvatten och skalat en clementin åt mig. Hon ger mig energi.

Jag påbörjar projekt, rensar skåpet på toaletten. Som vanligt börjar jag ett nytt projekt innan jag slutat det närmast föregående så nu håller jag på med projekt gå igenom alla mina kläder och he (norrländskt veb, böjs he-hedde-hett, motsvarar engelskans put) bort det som jag faktiskt inte gillar (har kvar underkläder och ytterkläder men de senare tänkte jag avvakta med ), packa ihop alla julsaker och även här he bort det jag inte gillar, vika stortvätt och rensa A:s kläder och slutligen alltså badrumsskåpet. ATt jag dessutom var på Ullared i helgen och har kassar högt och lågt påverkar också inredningen här hemma nu.

Samtidigt känner jag att orken börjar finnas där. Jag ser att det faktiskt är möjligt att också avsluta några av projekten jag påbörjar. Frågan är bara hur lång tid det tar?

 

 

Kommentera

