Bloggar

Jag har tänkt länge att jag ska ordna en lista med vilka bloggar jag följer, men det har varit för svårt att ordna när jag bloggade från telefonen. Så nu borde det ju närma sig, när jag har fått en fungerande dator igen.

Jenny frågade i en kommentar vilka bloggar jag läser, så till att jag fått ihop den där länk-sidan kommer här några favoriter.

Gemensamt för de bloggar jag helst läser är att de handlar om livet. Det handlar om bråkiga, älskade barn, om exmakar, om självkännedom, om föräldrars sjukdom och död, om livet, om glädje och samtal med de som är viktiga. Dessa är några av mina favoriter i nuläget och de följer varandras bloggar så även kommentarsfälten brukar vara kryddade med diverse livsvisdomar och kärlek.

Anka springer nyskild tvåbarnsmamma som skriver om livspussel, om saknaden efter det som inte var, om att gå vidare.

Helgas dagbok gift tvåbarnsmamma, har under hösten skrivit om kombinationen förälders sista tid i livet samtidigt som livet i övrigt går vidare, om slitningarna detta innebär. Mycket klok kvinna!

Hemma hos Maja Gräddnos skild tvåbarnsmamma i ny relation. Om att få ihop vardagen med familjer och ex på olika håll.

Suziluz nygift författare med en sommarstuga på landet.

 

2 thoughts on “Bloggar

  1. Man tackar! Ja det är inte alltid så lätt att få ihop det, det där livet.

    Visst är du den Lisa som skrev massor med konstruktiva och bra råd under pappas sjukdom? Jag uppskattade dem mycket!

    Gilla

    • Japp, det är jag! Vad skönt att jag kunde bidra.

      Ditt kommentarsfält ofta väldigt givande att läsa, många tänkande människor med kloka kommentarer fyllda av gråzoner.

      Gilla

Kommentera

