VAB

Det går sådär just nu. A är på bättringsvägen, inte lika hög feber, men ändå inte heller feberfri. En jobbig slemmig hosta som hon inte blir fri från. Snuvan som minskat i mängd.

Mycket tv. Jag som hade stora planer om att röja och få ordning i mitt förråd kommer ingenstans.

Perioden på nya jobbet för jag nu de sista två veckorna vara varit på arbetet en dag. Borde plugga på kvällarna, men istället är jag trött. Ser på MasterChef Australia och Game of Thrones och massa annat gammalt sparat också.

Vi har i varje fall snart gått igenom hela A:s garderob och rensat ur 110/116. Dock måste jag ner i förrådet för att hitta kartongen med 122/128 så innan jag får ordning på det blir det ett glapp.

Jag känner mig så håglös. Vara hemma hela dagarna, men utan att få något gjort. Med en skruttig A hamnar man bara i tv-soffan. Lotta på Bråkmakargatan, lejonkungen, livet i bokstavslandet, ylvania..

Kommentera

