Sjukdag

Vilken bra dag jag haft idag. Jag har mått bra, till skillnad från igår. Jag har snart varit illamående på bristen av mat (försiktig för att inte reta magen) Öb av några otäcka virus eller bacilluskor. Jag har hållit mig vaken hela dagen, vaknade tom klockan 06 (antagligen för att jag förra dygnet sov fjorton timmar).

Jag har läst ut en usel bok, sett hela säsong två av fröken Frimans krig. Börjat se något om bloomsbury group som gick på tv i mellandagarna, men orkade inte hänga med. Sagt upp en prenumeration.

Nu sitter jag och äter färdigköpt fiskgratäng (min bästa sjuk-mat) och ser på Håkan Hellströms Ullevi-konsert. Jag längtar till sommar, sol, semester, värme, dricka sangria i trädgården.

Jag blir hemma imorgon också, 48 timmar måste ha passerat innan jag vågar visa mig på jobbet igen. Då har jag bokat tvättstuga för alla kläder och sängkläder behöver saneras.. Njuter av lyxen idag 🙂

Kommentera

