Klantarsle

Ibland undrar jag hur jag tänker, eller snarare hur jag inte tänker..

En kollega till mig arbetade under hösten på den arbetsplats där jag är denna vår. Hens barn går på samma förskola som barnen till en av dem på nya jobbet. Jag träffade henne första dagen idag. Jag presenterade mig inte, utan bara ”jaha, det är du som har barn på samma förskola som M (vanligt namn)”. Hon tittade förvirrat på mig. Nickade sedan försiktigt. ”Då har jag sett kort på dina barn!” Fortsatte jag varpå hon såg närmast skräckslagen ut. Det krävdes en del förklaringar från min sida innan jag fick fram att jag jobbar med M och nu skulle vara här hela våren och att fotona hade jag sett på Ms telefon, inte på någon hemsida för olika stalkers!

Kommentera

