Närhetstörstande

Gammalt inlägg, skrivet i höstas. Publiceras för mitt minne..

Sista veckorna har A haft ett så stort behov av att vara nära. Jag måste följa med på toaletten varje gång, jag ska helst vara i samma rum och behöver jag diska så sätter hon sig vid köksbordet och ritar. Samtidigt är hon väldigt trött och tröttheten har funnits ända sedan hon började i förskoleklassen.

Kombinationen extrem trötthet och enormt närhetsbehov ger upphov till vissa speciella situationer. Som när hon i sömnen ligger så nära mig som det är fysiskt möjligt hela natten och jag inte får en blund i ögonen samtidigt som jag njuter över att vara så älskad. Eller när hon börjar storgråta för att jag inte vill följa med henne på toaletten en gång. Natten till idag vaknade hon tio minuter innan väckarklockan ringde och kröp upp på mig och la sig där och sov vidare.

Kommentera

