Suffragette

Jag går på bio ensam. Ser Suffragette. En konstant klump i magen hela filmen igenom. Jag visste att den inte skulle vara en Fröken Frimans krig men jag var inte beredd. På kriget. Det var ett krig. De stred för kvinnornas rättigheter. Kampen. Inte bara demonstrationståg, insändare, prat på rasterna utan strid. Våld, terrorism, kamp.

T ser den dagen efter. Han var ende mannen i biosalongen. Han var beredd. Han skickar över länkar till olika poddar så jag kan lära mig mer. Jag har inte lyssnat än.

Kommentera

