Nattstök

När jag precis ska gå och lägga mig, på tok för sent, ska bara renbädda sängen först.. Då vaknar A, ligger vaken ett tag, kommer sen upp i tron att det är morgon, vilket jag inte fattar. Hon går på toa, får ett glas vatten, går sen inte tillbaka till sängen utan pratar på, går till tv-soffan, vill börja se på barn-tv. Då fattar jag! Vi skrattar gott. Efter fyrtiofem minuters läggning är hon hungrig, banan och smoothie. Efter ytterligare en timmas nattning tror jag att hon sover och har nog sovit i en halvtimma, tunga, djupa andetag. Så jag reser mig försiktigt. Då kurrar min mage. ”Är det morgon nu?”…

Så nu sitter jag här igen, två timmar in på nattningen, hungrig och trött, med obäddad säng!

One thought on “Nattstök

Kommentera

