Natt numer två, läsningen

A:s dygnsrytm har gått helt bananas under julledigheten. Ikväll somnade hon klockan 18 (win), men vaknade igen strax innan 22, även om hon få hävdade att hon inte hade sovit alls. Hon var hungrig.

Vi har ätit rödbetor, hon bar, jag med chevre.

Jag har sjungit sång, Törnrosdalens frihetssång.

Jag har lyssnat igenom första avsnittet på Människor och migration, så bra!

Jag har försökt lyssna på Kulturens ABC, för andra gången, men klarar inte av det snackiga. Även försökt med En varg söker sin pod, för kanske tredje gången, men inte heller det går. Jag klarar av det snackiga när det handlar om stickning eller böcker, men kulturen och vargen får jag liksom inget grepp om vad det ens ska handla om, jag ledsnar innan jag kommer så långt.

Jag har läst Aftonbladets reportaget Dödens kust, sett filmerna med tårarna rullande nerför kinderna, läst artikeln som en av journalisterna som var med skrev.

A är fortfarande vaken.

Nu väntar Expressens Därför kommer tiggarna.

Det går inte att säga annat att den störda dygnsrytmen får vissa positiva konsekvenser.

2 thoughts on “Natt numer två, läsningen

Kommentera

