Konsumtion 2015

Bästa köpet: Bokhyllorna till A:s rum. En bred och en smal Billys med dörrar nertill. Mängden saker/prylar/pryttlar som helt plötsligt fick en plats att höra hemma på. Finns fortfarande mycket kvar att göra vad gäller förvaring (men framförallt behöver jag göra oss av med grejer) men det blev en bra början.
Mesta felköpet: Menskoppen. Använd en natt, aldrig mer. Så nu tar den plats i toa-garderoben och jag kan inte med att slänga den, men samtidigt kan man ju inte lämna in den på loppis heller.
Onödigaste köpet: Alla otroliga mängder böcker.
Roligaste köpet: Kylskåpsmagneter baserade på instagramfoton och andra foton. Har gjort till mig och A, till T, mamma och pappa, syster med familj samt svärmor.
Tråkigaste utgiften: Blir nog den närmsta månaden för en kindtand som gått i bitar.

2 thoughts on “Konsumtion 2015

  1. Prova menskoppen igen. När du inte har mens, alltså. Lär dig att sätta in och ta ut den utan att det kladdar eller är risk för gegg (använd olja). Och du vet att den finns i fler storlekar, va? Om det var så att den läckte kanske du behöver en större storlek just på nätterna.

    Mig tog det några mensperioder att vänja mig, men nu kan jag inte ens tänka mig att använda binda/tampong, det känns jätteofräscht i jämförelse. Och jag har haft koppen sedan 2008.

    Gilla

Kommentera

