Fars dag

I morgon ska A komma hit, fast det är T:s vecka. Vi ska tillverka årets Fars dags present. I fjol gjorde vi en bok, A ritade bilderna (massa figurer från Shrek-filmerna), jag skrev ner historien som hon hittade på och sen sydde jag ihop sidorna med symaskinen.

I år har jag köpt en vit t-shirt och så ska A få rita på den.

Jag är nere i tvättstugan, tvättar upp t-shirten så att allt ska vara förberett inför i morgon. Då slår det mig. T har inte längre någon att fira på Fars dag. Jag börjar gråta. Det blir så tydligt att svärfar är borta. Hans bullriga person, hans envishet. Vad konstigt det kommer att kännas för T på söndag. Första Fars dag utan en pappa att fira. Jag vill inte ens försöka föreställa mig den känslan.

Kommentera

