Korrektion

Och jag inser när jag läser mitt inlägg om Göteborg att det låter ju inte så kul. Vi hamnade inte på någon av de braiga restaurangerna, och inga drinkar blev det heller.

Men det var kul, faktiskt. Och jag känner mig som en tjurig tonåring som försöker övertyga en skeptisk förälder om att tonåringen faktiskt har rätt.

Jag tror att det som gjorde helgen så bra var just lugnet. Känslan av att inte ha några måsten. Gå och strosa, slinka in i olika affärer, butiker. Köpa ett plastskelett och en vinterkappa. Dricka en smoothie. Gå på museum. Bara vara. Tillsammans med min syster, ostörda!

3 thoughts on “Korrektion

  1. Men! Jag gick in här nu för att skriva att det var roligt att höra hur ni hade det i Göteborg, och fråga om ni hade någon nytta av mina tips. Inser att min reader inte uppdaterat sig vad gäller dina inlägg (på länge?!) eftersom jag inte sett att du skrivit nytt. Upptäckte samma sak när det gällde en annan blogg häromdagen. Så dumt! Har säkert missat massor som jag inte vet om… grrrr. Måste försöka klura ut vad som är fel.

    Hur som, det låter som en jättehärlig helg! De bästa weekendarna är de när man inte har så många måsten utan bara kan hänga runt, tycker jag. Oftast blir det härligast när man är i en stad man varit i tidigare. Då slipper man måstena och kan med gott samvete slappa med film på paddan på hotellet, vilket ju ofta är precis vad man är sugen på 🙂

    Gilla

    • Jag följer bloggar med feedly på datorn, men gillar inte deras app. Som app har jag greader (till android), den är jag väldigt nöjd med.

      Och ja, det som har stannat kvar efter Göteborg är just känslan av vila. Jag kom hem och var peppad till tusen med att sätta igång med en stor utrensning, men tyvärr prioriterade jag fel och såg hela säsong två av Bron istället 🙂

      Gilla

      • Ändå bra prioriterat tycker jag!
        Fråga: OM du vill dela med dig av lösenordet till de låsta inläggen (OBS förstår verkligen om du inte vill, det är hur okej som helst) får du gärna maila det till lagerfors at gmail.com

        Gilla

Kommentera

