Göteborg

För drygt ett år sedan fyllde jag trettiofem. Jag fick i present av min syster att vi skulle åka på en weekend. Jag tror det började med någon stad i Europa, men jag minns inte riktigt. Det blev inte av då, hon var föräldraledig, jag jobbade för mycket och behövde lång framförhållning. När våren kom började hon jobba igen. Långa, långa dagar, borta hemifrån långt mer än fyrtio timmar per vecka. Helgerna blev viktiga ur perspektivet att få träffa sin dotter under hennes vakna timmar. Vi insåg att vi fick ändra från en långweekend till en helg. Kanske i Stockholm?

Det blev svårt att hitta helger som passade. Våra upphackade, uppbokade liv. Våren gick. Sommaren gick. Men nu har vi bokat. Det blev en helg i Göteborg. Trots att jag under hela min uppväxt och de sista tio åren bott bara några timmar från Göteborg har jag otroligt dålig koll på staden. Jag har ju tom jobbat där några månader för två och ett halvt år sedan. Men tillvaron då var mest fokuserad på att ta tidigast möjliga tåg hem, inte på att uppleva staden. Syrran har bättre koll, hon åkte ofta dit och sprang på loppis under gymnasieåren.

Nu till helgen åker vi. Jag trakasserar alla jag känner på tips. Jag är så peppad!

3 thoughts on “Göteborg

  1. Välkommen hit! hoppas väder blir fint och att ni hittar kul saker att göra här. Hade gärna tipsat men som småbarnsförälder har jag rätt få vuxentips numera.

    Gilla

    • Små mysiga inredningsbutiker, bra ställen att fika, eller ta en drink. Trevliga muséer, om det går någon speciell utställning. Loppisar, kläder, eko-leksaker. Gärna eko annat också.

      Gilla

Kommentera

