Att vara förälder till flickor respektive pojkar

A och jag pratar. Om hennes framtid. Hon vill ha barn. Både flickor och pojkar.

-Tror du att det är någon skillnad på att vara förälder åt flickor jämfört med pojkar.
-Ja, det är det!
-Är det? Vad är det för skillnad då?
-Flickor har ju snippa och pojkar har snopp och kulor!
-Är det någon annan skillnad?
-Nej såklart inte!

Säger A som beskriver att de leker dinosaurier på skolgården. Pojkarna och hon. Pojkarna är dinosaurier som slåss och A tar hand om dinosauriebarnen.

Det är svårt.

2 thoughts on “Att vara förälder till flickor respektive pojkar

  1. Jag måste ha missat att lägga in din nya adress i min reader. Sorry! Ska bli fint att läsa ikapp i alla fall 🙂
    Tack för input om komjölksproteinallergi! Nils är ju inte jätteallergisk, han verkar tack och lov inte reagera alls på små mängder. Men jag försöker naturligtvis att nolla helt. Blev osäker på det där med soja som alternativ, menar du att det är dåligt även för mig som ammande mamma att byta till sojaprodukter, tex sojafraiche eller soyghurt? Varför är det dåligt/skadligt? (mer än för miljön, den debatten har jag iaf lite koll på. Men hälsoaspekten?) Tack för att du delar med dig!

    Gilla

    • Dietisten som vi träffade sa att om barnet är under ett år ska man vara restriktiv med soja produkter för att det inte ska utveckla allergi mitt det också. Och äter soja produkter går det proteinet över i din bröstmjölk (tror jag) och då får Nils i sig det.

      Gilla

Kommentera

