Själslugn

A och jag har haft en bra vecka. Jag har varit ledig från jobbet, vi har ätit frukost tillsammans, promenerat till skolan, kramats, pussats och sen har jag gått hem igen. Haft fyra och en halv timma hemma. Städat, tvättat upp alla A:s kläder från första året (som vi inte vill ha kvar som minnen, vi har naturligtvis sparat på tok för många) klädseln till barnvagnens ligg- och sittdel. Monterat desamma (att montera liggdelen tog tid, till slut mailade jag företaget och bad om en instruktionsbok på pdf, då visade det sig att jag gjort rätt). Jag har förberett mat, pyssel, lek och bokläsning, varit i möte på jobbet och funderat på/diskuterat min nya roll. Lekt med A, myst, skrattat, pratat. Det behövdes. Varit på opera med mamma, på manifestation för ett varmare samhälle, på biblioteket och loppis. Jag har städat och stäökat ner igen genom att ta hit kartonger med vinteroveraller som ska säljas/skänkas/försvinna från förrådet. Jag har haft flera långdragna nattningar, men aldrig tappat humöret totalt (men mycket). Det känns som att det har varit en bra vecka.

Kommentera

