Svårt att sätta ord

Jag har otroligt många inlägg i huvudet nu.

Om att A börjat förskoleklass och att hon älskar det, men jag är tveksam.
Om hennes intensitet, och bristen på min.
Om varför det var lättare på Gotland än i Stockholm.
Om vem jag är, var jag bor och om mitt jobb.
Om när det gått fel på jobbet (fast det får vänta länge, tills jag tänkt färdigt).
Om bokklubbar och nya vänner.
Om att sälja alla A:s barnsaker och känslorna som väcks.
Om djupa samtal med en kollega.

Men orden försvinner. Det är svårt att skriva om det vardagliga när livet för så många tar slut. När hoppet om ett bättre liv försvinner. När Facebook fylls av bilder av döda barn. Allt annat blir så banalt, så avundsvärt, så lyxigt.

Skänk pengar!

Kommentera

